1. Trening autogenny shultza – czym jest?
  2. Ćwiczenia z gumami treningowymi
  3. Wybieramy buty na rower. Przegląd modeli
  4. Jakie buty sportowe mniej znanych marek
  5. Ile wody należy pić podczas treningu?
  6. Na czym polega kalistenika i dlaczego warto ją trenować?
  7. Sportowe legginsy z siateczką
  8. Co daje biustonosz sportowy?
  9. Odżywki dla kobiet
  10. Elegancka bluza sportowa – czy ma sens?
  11. Trening w domu – czy warto?
  12. Pomysł na zdrową kolację
  13. Rest day – czy naprawdę jest potrzebny?
  14. Koreańska pielęgnacja
  15. Trendy streetwear jesień-zima 2018
  16. Jumping Fitness
  17. Wygodne i efektowne uczesanie na trening – damskie fryzury sportowe
  18. Jak ograniczyć cukier w diecie?
  19. Kurtki zimowe męskie
  20. Czym jest dieta pudełkowa?
  21. Jaka odzież dla ucznia
  22. Jakie buty na siłownię
  23. Jak nawodnić organizm?
  24. Idealna dieta na lato
  25. 20 dni do lata. Jak szybko schudnąć
  26. Detoks dla skóry – jak go zrobić i dlaczego warto
  27. Bluzki-hiszpanki, espadryle, ogrodniczki – najważniejsze trendy tej wiosny
  28. Dlaczego warto biegać? 7 powodów!
  29. Wiosenne nawyki, które warto wprowadzić już dziś.
  30. 5 rzeczy z wyprzedaży, które przydadzą się tej wiosny.
  31. Kwiaty, pastele, lakierowana skóra, najdziwniejsze trendy tej zimy.
  32. Zimowe wyprzedaże – od kiedy i czy warto czekać?
  33. 5 sposobów na dobry wygląd zimą
  34. Czapka New Era – idealny prezent dla nastolatka
  35. Sposoby na obniżoną odporność
  36. Jesień – idealny czas na noszenie spódnic!
  37. 7 produktów, które muszą się znaleźć w Twojej kuchni jesienią
  38. 5 sposobów na dżins tej jesieni
  39. Jaka aktywność fizyczna sprawdzi się jesienią?
  40. Jakie buty na fitness?
  41. Plecak – modnie i wygodnie
  42. Asics prezentuje “żelki” na Igrzyska w Rio
  43. Rihanna Puma Creeper w nowej osłonie
  44. Trendy obuwnicze na wiosnę/lato 2016
  45. Streetwear na głowie czyli kultowe czapki New Era
  46. Klasyczne senakersy: Reebok Classic Leather
  47. Klasyczne sneakersy – Nike Air Force One
  48. Jak prać białe trampki?
  49. Urodowe S.O.S.: 5 grzechów głównych przeciwko Twojej cerze
  50. Adidas Superstar Supercolor: kolekcja dla indywidualistów
  51. 5 błędów żywieniowych, które popełniasz, a o których nie masz pojęcia
  52. Puma Motosport: buty (nie) tylko dla pasjonatów
  53. Wiosenna kolekcja New Balance 2015
  54. Jak schudnąć na wiosnę? 5 praktycznych wskazówek
  55. Adidas Superstar – z czym je nosić?
  56. Najlepszy plecak na wyprawy
  57. Akcesoria zimowe – zima 2014
  58. Gdzie kupić kurtki zimowe?
  59. Jaką odzież sportową wybrać na przejażdżkę rowerem?
  60. Sandały sportowe. Jak wybierać?
  61. Czym kierować się przy zakupie okularów przeciwsłonecznych?
  62. Kolorowy świat japonek- lato 2014
  63. Jak bezpiecznie ćwiczyć w upalne dni?
  64. Trudy wakacyjnego pakowania – kilka wskazówek
  65. Jak połączyć dietę z aktywnością fizyczną?
  66. Jak dbać o stopy latem?
  67. Idealne szorty na letni trening
  68. Kolekcja Converse Tie Dye – lato pełne barw
  69. Co to jest crossfit? Skąd wzięła się moda na tą aktywność?
  70. Jak wybrać strój do tańca?
  71. Jakie klapki wybrać na basen?
  72. Tanie i sprawdzone sposoby na spędzenie czasu na powietrzu
  73. Jak ubrać się na wycieczkę rowerową?
  74. Co zabrać na piknik?
  75. Nowa kolekcja wiosenna Topshop – Adidas
  76. Damskie buty Lacoste – coś dla fanek sportowego stylu
  77. Dlaczego dieta nie daje efektów – najczęściej popełniane błędy
  78. Czy soki w kartonie są zdrowe?
  79. Prawidłowy oddech – pomoc w walce ze stresem
  80. Kolekcja Vans – wiosna 2014
  81. Ćwiczenia na jędrny, płaski brzuch – wiosenne S.O.S. :)
  82. Torby sportowe – wybierz swoją ulubioną!
  83. Dresy i szpilki. Co powiecie na takie połączenie?
  84. Naturalne produkty wspomagające odchudzanie
  85. Przegląd damskich koszulek do biegania
  86. Sportowe retro inspiracje w najnowszej kolekcji Stradivarius wiosna-lato 2014
  87. Sportowa kurtka “wiatrówka” – dobry kompan do biegania
  88. Zrób analizę kolorystyczną! Dopasuj kolory do typu urody
  89. Jak zafundować sobie zastrzyk energii?
  90. Alternatywa dla białego cukru
  91. Jak wybrać odpowiednie buty do biegania?
  92. Jak zdrowo jeść w pracy?
  93. 6 zasad efektywnego i bezpiecznego treningu
  94. TREND: kupujemy buty sportowe z motywem zwierzęcym
  95. Zakładaj czapkę do biegania! Biegaj z głową!
  96. Wybieramy torbę na siłownię!
  97. Jaki wybrać strój na jogę?
  98. TREND: kupujemy damskie spodnie dresowe
  99. Jak utrzymać motywację do ćwiczeń?
  100. TREND: fenomen NIKE AIR MAX
  101. Rower stacjonarny – najlepsza opcja na aktywną jesień!
  102. Dowiedz się, ile potrzebujesz kalorii – licz z wzorem Muffina!

Każda osoba, która chce rozpocząć swoją przygodę z ruchem, staje przed dylematem: jaką aktywność wybrać? Chodzić na siłownię, a może zostać w domu? Zapisać się na grupowe zajęcia czy trening indywidualny? W dobie instruktorów masowo wydających swoje programy treningowe na płytach CD, ogólnie dostępnego internetu, gdzie znajdziemy mnóstwo instruktażowych filmików i specjalistycznej prasy w każdym kiosku, trening w domu jest prostszy niż kiedykolwiek. Pozostaje jednak pytanie – czy to oznacza, że jest lepszy od tego na siłowni albo w klubie fitness? Zapewne każdy z rodzajów treningu ma swoje plusy i minusy. Przyjrzyjmy się najważniejszym.

ZALETY ĆWICZEŃ W DOMU

Trening w każdej chwili

Jedną z najważniejszych zalet treningu w domu jest fakt, że jego godzinę można dostosować do swoich innych zajęć. Nie jesteś więc uzależniony od godzin otwarcia siłowni czy godzin zajęć. Sam organizujesz sobie trening, mogąc go wcisnąć o najbardziej nietypowych porach.

 

Brak konieczności wychodzenia z domu

Z tym wiąże się kolejna zaleta: brak konieczności wychodzenia z domu. Nie marnujesz czasu na dojazdy na siłownię, nie musisz się przygotowywać i pakować. Możesz zrobić trening między gotowaniem obiadu, a robieniem prania. To bardzo wygodne! To może być także kolejną motywacją do ćwiczeń na przykład zimą lub podczas kiepskich warunków atmosferycznych. Nie powstrzyma Cię już ulewa, śnieg czy zimno.

 

Duża dostępność programów, które nie wymagają sprzętu

Na rynku funkcjonuje już wielu trenerów i trenerki – Ewa Chodakowska, Anna Lewandowska czy para Fit Lovers, którzy proponują treningi na płytach CD lub platformach online. Dzięki temu masz niemal nieograniczony wybór, który możesz dopasować do swoich preferencji, stopnia zaawansowania czy kondycji. Większość programów jest stworzona właśnie do tego, aby je wykonywać w domu, w związku z tym nie wymagają użycia żadnego sprzętu. Wystarczy Ci najzwyklejsza mata.

 

Bezkosztowo lub tanio

Karnety na siłownię mogą być kosztowne. To duży problem szczególnie wtedy, kiedy nie jesteś pewny, czy będzie pasowało Ci miejsce, do którego się zapisujesz. Płyty z treningami są o wiele tańsze, a jeśli nawet w to nie chcesz inwestować, internet huczy od pomysłów na treningi i bezpłatnych filmików instruktażowych.

 

Komfort, brak towarzystwa

Nie każdemu pasuje towarzystwo w klubach fitness i na siłowniach. Niektórych wręcz stresuje, że ktoś patrzy na to, jak ćwiczą. Wtedy trening domowy jest doskonałym rozwiązaniem. Nie musisz się zastanawiać nad tym, czy ktoś Cię obserwuje, czy dobrze wyglądasz i jak wypadasz na tle grupy.

WADY ĆWICZEŃ W DOMU

Brak trenera, który poprawi technikę

To główny argument przeciw treningom domowym. Szczególnie początkujący powinni uważać na treningi w domu. Nie ma bowiem kto poprawić techniki ich ćwiczeń. Trening w miejscu publicznym takim jak siłownia to pewność obecności doświadczonej osoby, która w razie potrzeby pomoże, poprawi ułożenie ciała i będzie służyła radą. Jeśli chcesz docelowo trenować w domu, rozważ wykupienie wejściówki na zajęcia czy trening personalny podczas którego poznasz prawidłowy sposób wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Pamiętaj! Zła technika grozi kontuzją lub uszkodzeniem ciała!

 

Brak motywatora w postaci drugiej osoby lub grupy

Tak jak jednych motywuje brak towarzystwa, tak innych będzie… motywowała grupa. Fakt, że na sali fitness znajduje się więcej osób potrafi uchronić nas przed wcześniejszym wyjściem, a także sprawić, że przetrwamy cięższa serię, która – jak nam się wcześniej wydawało – jest dla nas nie do ogarnięcia. Często na trening poza domem umawiamy się z przyjacielem czy koleżanką – świadomość, że ktoś na nas czeka jest motywująca.

 

Brak miejsca

Nie wszyscy mogą sobie pozwolić na trening domowy z jednego, podstawowego powodu – brakuje im miejsca w mieszkaniu! Niestety, nawet najbardziej statyczny trening wymaga kawałka wolnej podłogi, tak abyśmy mogli bez problemu rozprostować każdą część ciała.

 

Brak sprzętu, który można znaleźć na siłowniach i klubach

Oczywiście możemy trenować tylko z ciężarem własnego ciała albo używać butelek z wodą zamiast hantli, ale jeśli chcielibyśmy pokusić się na trening z wykorzystaniem sprzętów takich jak maszyny, gumy, piłki… prawdopodobnie nie będziemy go mieli w swojej kolekcji. Stąd wiele ludzi wybiera trening w klubie, gdzie wszystkie sprzęty mamy w jednym miejscu.

 

Każda z opcji ma swoje wady i zalety. Tak naprawdę tylko my wiemy, które z powyższych elementów mają dla nas decydujące znaczenie i jakie ograniczenia posiadamy. Dyskrecja, możliwość dopasowania godziny i rodzaju treningu? Zostań w domu! Chęć posiadania wsparcia w postaci trenera oraz dostępność wszystkich maszyn i akcesoriów? Ruszaj do klubu!

Trening w domu – czy warto?
5 (100%) 2 vote[s]

0 Komentarzy

Archiwa

Przeczytaj poprzedni wpis:
kolacja
Pomysł na zdrową kolację

Na co dzień starasz się zdrowo odżywiać i regularnie ćwiczyć, ale nie zawsze masz pomysł na ciekawe i zdrowe dania?...

Zamknij