1. Wybieramy buty na rower. Przegląd modeli
  2. Jakie buty sportowe mniej znanych marek
  3. Ile wody należy pić podczas treningu?
  4. Na czym polega kalistenika i dlaczego warto ją trenować?
  5. Sportowe legginsy z siateczką
  6. Co daje biustonosz sportowy?
  7. Odżywki dla kobiet
  8. Elegancka bluza sportowa – czy ma sens?
  9. Trening w domu – czy warto?
  10. Pomysł na zdrową kolację
  11. Rest day – czy naprawdę jest potrzebny?
  12. Koreańska pielęgnacja
  13. Trendy streetwear jesień-zima 2018
  14. Jumping Fitness
  15. Wygodne i efektowne uczesanie na trening – damskie fryzury sportowe
  16. Jak ograniczyć cukier w diecie?
  17. Kurtki zimowe męskie
  18. Czym jest dieta pudełkowa?
  19. Jaka odzież dla ucznia
  20. Jakie buty na siłownię
  21. Jak nawodnić organizm?
  22. Idealna dieta na lato
  23. 20 dni do lata. Jak szybko schudnąć
  24. Detoks dla skóry – jak go zrobić i dlaczego warto
  25. Bluzki-hiszpanki, espadryle, ogrodniczki – najważniejsze trendy tej wiosny
  26. Dlaczego warto biegać? 7 powodów!
  27. Wiosenne nawyki, które warto wprowadzić już dziś.
  28. 5 rzeczy z wyprzedaży, które przydadzą się tej wiosny.
  29. Kwiaty, pastele, lakierowana skóra, najdziwniejsze trendy tej zimy.
  30. Zimowe wyprzedaże – od kiedy i czy warto czekać?
  31. 5 sposobów na dobry wygląd zimą
  32. Czapka New Era – idealny prezent dla nastolatka
  33. Sposoby na obniżoną odporność
  34. Jesień – idealny czas na noszenie spódnic!
  35. 7 produktów, które muszą się znaleźć w Twojej kuchni jesienią
  36. 5 sposobów na dżins tej jesieni
  37. Jaka aktywność fizyczna sprawdzi się jesienią?
  38. Jakie buty na fitness?
  39. Plecak – modnie i wygodnie
  40. Asics prezentuje “żelki” na Igrzyska w Rio
  41. Rihanna Puma Creeper w nowej osłonie
  42. Trendy obuwnicze na wiosnę/lato 2016
  43. Streetwear na głowie czyli kultowe czapki New Era
  44. Klasyczne senakersy: Reebok Classic Leather
  45. Klasyczne sneakersy – Nike Air Force One
  46. Jak prać białe trampki?
  47. Urodowe S.O.S.: 5 grzechów głównych przeciwko Twojej cerze
  48. Adidas Superstar Supercolor: kolekcja dla indywidualistów
  49. 5 błędów żywieniowych, które popełniasz, a o których nie masz pojęcia
  50. Puma Motosport: buty (nie) tylko dla pasjonatów
  51. Wiosenna kolekcja New Balance 2015
  52. Jak schudnąć na wiosnę? 5 praktycznych wskazówek
  53. Adidas Superstar – z czym je nosić?
  54. Najlepszy plecak na wyprawy
  55. Akcesoria zimowe – zima 2014
  56. Gdzie kupić kurtki zimowe?
  57. Jaką odzież sportową wybrać na przejażdżkę rowerem?
  58. Sandały sportowe. Jak wybierać?
  59. Czym kierować się przy zakupie okularów przeciwsłonecznych?
  60. Kolorowy świat japonek- lato 2014
  61. Jak bezpiecznie ćwiczyć w upalne dni?
  62. Trudy wakacyjnego pakowania – kilka wskazówek
  63. Jak połączyć dietę z aktywnością fizyczną?
  64. Jak dbać o stopy latem?
  65. Idealne szorty na letni trening
  66. Kolekcja Converse Tie Dye – lato pełne barw
  67. Co to jest crossfit? Skąd wzięła się moda na tą aktywność?
  68. Jak wybrać strój do tańca?
  69. Jakie klapki wybrać na basen?
  70. Tanie i sprawdzone sposoby na spędzenie czasu na powietrzu
  71. Jak ubrać się na wycieczkę rowerową?
  72. Co zabrać na piknik?
  73. Nowa kolekcja wiosenna Topshop – Adidas
  74. Damskie buty Lacoste – coś dla fanek sportowego stylu
  75. Dlaczego dieta nie daje efektów – najczęściej popełniane błędy
  76. Czy soki w kartonie są zdrowe?
  77. Prawidłowy oddech – pomoc w walce ze stresem
  78. Kolekcja Vans – wiosna 2014
  79. Ćwiczenia na jędrny, płaski brzuch – wiosenne S.O.S. :)
  80. Torby sportowe – wybierz swoją ulubioną!
  81. Dresy i szpilki. Co powiecie na takie połączenie?
  82. Naturalne produkty wspomagające odchudzanie
  83. Przegląd damskich koszulek do biegania
  84. Sportowe retro inspiracje w najnowszej kolekcji Stradivarius wiosna-lato 2014
  85. Sportowa kurtka “wiatrówka” – dobry kompan do biegania
  86. Zrób analizę kolorystyczną! Dopasuj kolory do typu urody
  87. Jak zafundować sobie zastrzyk energii?
  88. Alternatywa dla białego cukru
  89. Jak wybrać odpowiednie buty do biegania?
  90. Jak zdrowo jeść w pracy?
  91. 6 zasad efektywnego i bezpiecznego treningu
  92. TREND: kupujemy buty sportowe z motywem zwierzęcym
  93. Zakładaj czapkę do biegania! Biegaj z głową!
  94. Wybieramy torbę na siłownię!
  95. Jaki wybrać strój na jogę?
  96. TREND: kupujemy damskie spodnie dresowe
  97. Jak utrzymać motywację do ćwiczeń?
  98. TREND: fenomen NIKE AIR MAX
  99. Rower stacjonarny – najlepsza opcja na aktywną jesień!
  100. Dowiedz się, ile potrzebujesz kalorii – licz z wzorem Muffina!

Pory roku naturalnie wyznaczają nasze kaloryczne zapotrzebowanie oraz ochotę na różnego rodzaju produkty spożywcze. Dieta sezonowa jest najrozsądniejszą z opcji, ponieważ możemy korzystać ze świeżych owoców i warzyw, które warto zastosować w danym okresie w roku. Idealna dieta na lato? Oto jak ją skomponować, by dostarczała nam odpowiedniej dawki energii oraz niezbędnych składników odżywczych.

  1. Zacznij od wody

Jednym z najważniejszych składników pokarmowych, których powinniśmy dostarczać organizmowi latem jest… woda. W trakcie upalnych dni, fizycznego wysiłku, podróży, ale również wtedy, gdy pracujemy przez wiele godzin w klimatyzowanym biurze, niezmiernie ważne jest picie wody, która uzupełni braki, jakie mogą występować w organizmie latem. To naturalne, że przy wyższych temperaturach mocniej się pocimy, a zatem tracimy wodę, która jest niezbędna do podstawowych funkcji życiowych. Odpowiednie nawodnienie to nie tylko kwestia zdrowia, ale też szybszego trawienia – woda przenosi substancje odżywcze po całym organizmie, oraz właściwego nawilżenia skóry, włosów i paznokci. Dzięki wodzie wolniej się starzejemy, a przede wszystkim latem czujemy się dobrze. Dlatego w swojej letniej diecie warto bardzo wysoko postawić wodę. Pij ją w naturalnej formie – najlepiej niegazowaną z kompletem minerałów. Możesz dodać do niej plasterki cytryny, limonki, kawałki imbiru czy liście mięty. Wodę warto spożywać również w wodnistych potrawach czy produktach, na przykład ogórkach, arbuzie, melonie czy zupach.

  1. Wykorzystuj produkty sezonowe

Badania dowodzą, że w naszej diecie wciąż brakuje niezbędnych dla zdrowia organizmu owoców i warzyw. Mimo że powoli zmieniamy nasze nawyki żywieniowe i podążamy w zdrowym kierunku, to nawet osoby, które przykładają dużą wagę do tego, co kładą na talerzu, mogą zubażać swoją dietę w celu poprawienia sylwetki. Wydaje ci się, że rezygnacja z jedzenia owoców to jeden z fundamentów cukrowego detoksu? Zamiast warzyw w ramach zapotrzebowania energetycznego spożywasz duże ilości zbóż, na przykład ryżu? A co z dostarczaniem niezbędnych witamin i minerałów, które znajdują się tylko w owocach i warzywach? Natura najlepiej podpowiada nam, co powinniśmy jeść w okresie, w którym nasz organizm narażony jest na odwodnienie i szybsze zmęczenie. Korzystaj więc z sezonu na truskawki, arbuzy, brzoskwinie. Delektuj się świeżymi pomidorami i ogórkami. Przygotowuj obiady z użyciem młodych warzyw – szczawiu, szpinaku, ziemniaków czy fasolki szparagowej. Każdy z darów natury ma wiele cudownych właściwości, które nie tylko urozmaicają nasz sposób żywienia, ale także korzystnie wpływają na nasze zdrowie.

  1. Jedz stosownie do pogody

Choć brzmi to trochę abstrakcyjnie, nasza kuchnia powinna być dostosowana do warunków pogodowych. Zazwyczaj nie mamy z tym problemu, gdyż nasz organizm sam domaga się konkretnego rodzaju posiłku. Raczej niewielu osobom przy trzydziestostopniowym upale marzy się rosół czy gorące chili con carne. To oczywiste, że z chęcią sięgniemy wtedy raczej po chłodnik czy sałatkę. Bierz to pod uwagę przy planowaniu swoich posiłków. Nasz organizm w upalne lato domaga się potraw lekkostrawnych, dostarczających sporej ilości wody, które nie rozgrzeją nas jeszcze mocniej, lecz przyjemnie schłodzą ciało.

Idealna dieta na lato to taka, która nie obciąża organizmu intensywnym trawieniem, lecz odciąża go we wszystkich procesach życiowych. Najważniejszym jej elementem jest woda. Nie bez znaczenia są również owoce i warzywa, które właśnie latem możemy spożywać na świeżo – są wtedy pyszne i bogate w składniki odżywcze. Ważną rolę odgrywa również dopasowanie posiłku do warunków pogodowych oraz naszego zapotrzebowania. Jeśli organizm domaga się ochłody, zafunduj mu zupę-chłodnik, na przykład litewski lub lekką sałatkę z dodatkiem sezonowych warzyw i porcji białka, na przykład w postaci piersi z kurczaka lub fileta z łososia. Dzięki takiemu żywieniu lato stanie się piękniejsze!

Idealna dieta na lato
Oceń ten post

0 Komentarzy

Najnowsze komentarze

    Archiwa

    Przeczytaj poprzedni wpis:
    20 dni do lata. Jak szybko schudnąć

    Odkładałeś aktywność fizyczną z dnia na dzień, z miesiąca na miesiąc? Okazało się jednak, że dobry pierwszy dzień miesiąca nigdy...

    Zamknij